Speurtocht Klok groep 5-6

Inhoud

Door middel van kijk-, doe- en puzzelopdrachten maken de leerlingen kennis met Luidklokken en Speelklokken en met Asten als Klokkendorp in de Peel.

Leerdoelen

  • De leerlingen leren over de materialen en manier van gieten van klokken.
  • Het ontstaan van het muziekinstrument, de beiaard, uit de luidklokkencultuur.
  • De tijd aan de hand van het astronomisch uurwerk.
Project Speurtocht langs Klokken en Klanken; Goed te combineren met een rondleiding Peel
Doelgroep Groep 5-6
Leergebied Natuur en techniek, tijd, muziek, erfgoed
Kerndoelen 42; 44; 51; 52; 56
Duur 45 à 60 minuten, combinatie ± 1,5 uur
Begeleiding Museummedewerker; één of twee begeleiders van de school.
Kosten Zie Algemeen, reserveren en kosten.