Home » Onderwijs » Primair onderwijs » Groep 3-4 » Tuurke in Klokkenland
Al 293.038 bezoekers gingen je voor
Aan de hand van een verhaal over Tuurke gaan de kinderen het museum in voor een “wandeling” door Klokkenland . Ze maken op een speelse wijze kennis met Klokken en worden via diverse opdrachten gestimuleerd om met taal en woordenschat bezig te zijn en die te verbinden aan het erfgoed van de klokken
Project | Tuurke in Klokkenland |
Doelgroep | Groep 3-4 * |
Leergebied | Taal, woordenschatontwikkeling; geschiedenis, ontwikkeling van tijdsbesef; muziek, beleving; erfgoed, leren kennen van klokken |
Kerndoelen | 12; 51; 54; 56 |
Duur | ± 1,5 uur |
Begeleiding | Museummedewerker ** |
Kosten | Zie Algemeen, reserveren en kosten. |
Klik hier om bovenstaande tekening op A4 te downloaden
*: Heeft u een (andere) combinatiegroep, overleg dan even, zodat het project aangepast kan worden.
**: De leerkracht mag met de kinderen meelopen. De chauffeurs kunnen wachten in het museumcafé, of ze bezoeken een andere afdeling dan waar de kinderen bezig zijn.