Tuurke viert de lente tijdens de Meivakantie Doe-middagen (20 apr t/m 12 mei)

Museum Klok & Peel in Asten viert de meivakantie van zaterdag 20 april tot en met zondag 12 mei met de ‘Meivakantie Doe-middagen’. Er zijn dan elke middag extra activiteiten voor kinderen van basisschoolleeftijd. Ze kunnen er diverse leuke dingen knutselen, spellen spelen en stenen schilderen. De activiteiten zijn zowel binnen als buiten te vinden.

Happy Stones
Stenen beschilderen om er ‘Happy Stones’ van te maken is een ware rage. Je vindt ze overal, die beschilderde keisteentjes. Nu eens in felle kleuren, dan weer met subtiele tekeningen erop. Voor binnen én buiten. Tijdens de Meivakantie Doe-middagen krijgen kinderen en andere liefhebbers bij de entree een kei mee die ze in De Schob mogen beschilderen met speciale stiften en vervolgens mee naar huis mogen nemen. De Schob is iedere middag open.

Spellen
Kinderen kunnen tijdens de ‘Meivakantie Doe-middagen’ ook diverse spellen spelen. Voorbeelden:  ‘vier op een rij’ en ‘groot memory’. Deze spellen kunnen ook zowel buiten als binnen plaatsvinden.

Knutselen
In de educatieruimte kan er stevig op los worden geknutseld.  Kinderen kunnen een mooie kaart of een kleurplaat maken, of bijvoorbeeld ‘iets’ voor moederdag.

Grote Kleine Treinen Wereld – in de week van 28 april t/m 4 mei
In de tweede meivakantieweek (van 28 april tot en met 4 mei) zijn er enkele extra activiteiten. (Groot)ouders en kinderen zijn dan van harte welkom om naar modeltreinen te komen kijken.

Zoals je tijdens een treinvakantie afwisselende landschappen aan je voorbij ziet trekken, zo zie je dan ook in Museum Klok & Peel een miniatuur-treinenwereld nagebootst. Er zijn prachtige diorama’s te bewonderen in de Oranjerie. En dat niet alleen. Want kinderen kunnen ook zelf aan de slag. Zo mogen ze eigenhandig een trein besturen. Ook worden ze uitgedaagd om zelf treinen te rangeren. Wordt de rangeerpuzzel tot een goed einde gebracht, dan is dat een diploma waard.
De Grote Kleine Treinen Wereld is tijdens de tweede meivakantieweek elke middag te vinden in de Oranjerie.

Papier scheppen – in de week van 29 april t/m 4 mei
Voor wie dat nog niet genoeg is: tijdens die tweede vakantieweek (vanaf 29 april) kan ook kennis worden gemaakt met het leuke en ambachtelijke werkje ‘papier scheppen’. Je gaat naar huis met een zelfgemaakt vel vól bloemenzaadjes, die je thuis ziet groeien tot prachtige bloemen.

De extra activiteiten zijn dagelijks te bezoeken van 13.00 tot 16.30 uur.

Alle informatie vindt u ook op de evenementenpagina: Tuurke viert de lente

Deel op: